Opakovanie učiva môže mať rôzne podoby. Na dejepise sme to skúsili takto:
Z obálky sme vylosovali mená členov pracovných skupín. Vytvorili sa tak fantastické skupinky žiakov, teda také zoskupenie, ktoré sa len tak ľahko nevidí.
Predmety na skúmanie boli rôzne. Všetky pochádzajú z dejepisnej vitríny, ktorá je na našej škole.
Úlohou žiakov bolo vymyslieť k predmetu príbeh, ktorý by zaujal spolužiakov a pani učiteľku. Žiaci nepoznali pravú históriu predmetov.
Historická pravda išla bokom – kreativita mala voľný priebeh.
A tak sme sa dozvedeli:
- Pohár (stredovek, zámok): V roku 1784 sa hralo v Istanbule o svetový pohár v šachu. Hemingway proti Napoleonovi. Napoleon prehral, bol rozčúlený a pri východe z budovy mu padlo na hlavu jablko.
- Mince z rímskeho obdobia: Bola raz jedna jaskyňa, v ktorej bolo veľa striebra a bronzu. Vo vojne škriatkov (ktorí žili v jaskyni) a stromových trollov aj tak vyhral človek. Urobil z kovu mince, ktoré môžeme dnes držať v ruke.
- Disketa: Disketa bola najlepšie úložisko, no potom prišlo USB. Disketa bola nahnevaná a tak sa rozhodla, že pôjde za USB. Dohodli sa, že budú mať deti a tak vznikla SD karta. Dodnes sú hrdí na svoje dieťa, ktoré má oveľa väčšiu pamäť ako oni.
- Prak: Bol raz egreš v praveku, našiel konár, obrúsil kameňom vrchné konce, zobral kožu zo zvieraťa a spravil prak. Strieľal na veverice, až kým ho nepošliapal mamut.
- Kríž (Veľká Morava): Veštica Elvíra, ktorá žije v nás, predpovedala narodenie Ježiša Krista. Elvíra mala nadprirodzené schopnosti a z kameňa vytvorila kov.
- Céčka: malé zaujímavé objekty sa nedostali k pracovnej skupine, ale páčili sa všetkým, najviac pani učiteľke.
V závere hodiny sme skúmané predmety zoradili chronologicky – od najstaršieho po najmladšie. A povedali sme si historické, tentoraz správne vysvetlenie, čo symbolizujú a akú dobu predstavujú.